Bel nu
06-21265487
Binnen een week een afspraak.

header 500hoog

Trimsalon
"De Wallenberg"

U brengt uw hond op een door ons afgesproken tijdstip en spreekt met ons af wanneer u uw hond weer kunt komen ophalen: op het moment dat de hond klaar is, of op een ander tijdstip, wanneer het u schikt. Wij hebben bijvoorbeeld een aantal klanten die hun hond brengen voordat ze naar hun werk gaan, en de hond weer komen ophalen in hun lunchpauze. Alles wat u het beste schikt is mogelijk.

Op afspraak vind ik het ook prima als u er bij wilt blijven. Dat kán meerkosten betekenen, niet altijd; dat bespreken we bij het reserveren.

Voor sommige grote, oude en/of erg zware honden is het fijn als we die met twee personen (twee hondentrimmers) doen, om diervriendelijke redenen. Dat kán ik regelen als u dat aangeeft. Lang staan is voor geen enkele hond een natuurlijke houding. Staan doen ze zelden langdurig en dat kunnen ze ook alleen als ze jong, niet te zwaar en 'young and kicking' zijn. Als we samen met u besluiten dat het beter voor uw hond is wanneer we die met twee trimmers doen levert dat altijd meerkosten op. Omdat we er namelijk met twee FTE aan werken. Dit bespreken we bij het reserveren.

Sommige honden bijten. Het is niet anders. Ook deze honden moeten 'gedaan': en ook voor deze honden voel ik een professionele verantwoordelijkheid. Ik vind het fijn als we hier heel openhartig over van gedachten kunnen wisselen bij het kennismaken. Vaak valt het mee voor mij, en lukt het knippen prima. Soms levert dat meerkosten op. Niet altijd. Hierover wisselen we van gedachten bij het reserveren.

Begeleidingsadvies

Sommige honden kunnen zich erg opgewonden gedragen zolang u er nog bent. Ze willen immers het liefst weer met u mee, en doen dus ook hun uiterste best u daarvan te overtuigen! Meestal worden ze rustig, als u weg bent, en schikken ze zich in de situatie. Maakt u zich dus niet te veel zorgen wanneer uw hond kenbaar maakt niet naar de trimsalon te willen.

Als moeder van vier kinderen zie ik in hondengedrag veel kenmerken die ik herken. Niet naar de peuterspeelzaal willen, zich verzetten bij de tandarts. Dan helpt alleen: opgewekt doorzetten, heel klein beetje troosten. "We gaan naar de trimsalon. Gewoon, omdat dat nu eenmaal zo is. Tot straks!" Wij hebben twee of drie klanten in de trimsalon, die het bezoek aan de trimsalon een absolute topdag vinden. Die komen dol-enthousiast binnen lopen, alsof hen een groot feest wacht. "Hoera! Naar de kapper!" Hun honden hebben dat zonder enige aarzeling overgenomen en zijn al bijna even blij. Uw hond voelt u perfect aan. Hij neemt uw emoties zondermeer over: uw verdriet uw hond even af te moeten staan, uw twijfels of hij wel veilig is in de trimsalon, uw medelijden. Maar ook het dolle enthousiasme van "Hoera, kapper is feest!" Kortom: komt u vastberaden, optimistisch en blijmoedig, en maakt u geen zorgen, daar helpt u uw hond het beste letterlijk mee 'over de drempel' van de trimsalon.

Geeft u uw hond voor het bezoek aan de trimsalon niet te veel te eten, en lever hem goed uitgelaten aan. En als vuistregel hanteren wij ook: als de hond echt oud wordt, dan kan het verstandig zijn de behandeling op te knippen in enkele kortere deelbehandelingen. Het is voor oude honden best wel vermoeiend lang op de trimtafel te staan. Samen proberen we te achterhalen hoeveel inspanning uw hond nog kan verdragen zonder echt uitgeput te raken.

Inloopspreekuur voor kleine klusjes

Bij voorkeur op zaterdag heeft de trimsalon 'inloopspreekuur'. Dan kunt u terecht voor kleine klusjes zoals nageltjes knippen, oogjes vrijmaken, even een paar lastige klitjes weghalen. Of voor het bespreken van onderhoudsproblemen, waarvan u van mij graag wilt weten hoe u het zelf beter voor elkaar kunt krijgen. Ik heb er veel plezier in mijn kennis over vachtonderhoud met u te delen. Uiteraard blijft u er gewoon bij, bij het inloopspreekuur. Voor het inloopspreekuur reken wij een uurtarief van 45 Euro, ofwel 11.25 per kwartier. De meeste inloopklusjes zijn binnen een kwartier of twintig minuten afgehandeld. Het inloopspreekuur is meestal erg gezellig, en ik merk dat veel van mijn klanten het heel fijn vinden voor kleine dingetjes even tussendoor terecht te kunnen, tussen de behandelingen door. Sommige klanten zie ik alleen voor kleine klusjes in het inloopspreekuur, omdat ze met een beetje coaching heel goed zelf de vacht op orde kunnen houden. Stuurt u een SMS'je, of belt u even, om uw komst aan te kondigen. Dit om te voorkomen dat u moet wachten. U stuurt een SMS'je, of belt, naar 0621265487 of 023-5613014.

Parkeren

U kunt bij ons op het pleintje probleemloos parkeren. Er is overdag vrijwel altijd plaats in een van de parkeervakken. Doet u mijn bedrijf, en mijn buren, het plezier uw auto ook daadwerkelijk in een van de officiële parkeervakken te plaatsen. De praktijk is midden in een woonwijk gevestigd, aan een woonerf. De verleiding is groot de auto eventjes voor de uitritten van mijn buren, of voor de garageboxen van mijn buren achter te laten. Dat vinden mijn buren niet fijn. Ik ben beste maatjes met de buurt, wil het graag zo houden, en verzoek u daarom gebruik te maken van de daartoe aangewezen parkeervakken, al is het maar voor héél eventjes.

De praktijk is gevestigd op loopafstand van het winkelcentrum van Hoofddorp. Het is geen enkel probleem de auto in het parkeervak achter te laten gedurende de behandeling, en lopend naar het winkelcentrum te gaan. Het parkeren in de straat is gratis.

OPENINGSTIJDEN:
Maandag t/m zaterdag van 8:00 tot 17:00
Afspraken na 17:00 of op zondag mogelijk

ADRES:
Wallenbergstraat 34
2131 TW Hoofddorp

RESERVEREN OF ANNULEREN:
Telefoon 023-5613014 (gedurende werktijden)
SMS      06-21265487
E-mail   Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Volg ons ook op InstagramTwitter en Facebook voor acties en aanbiedingen!

Onze laatste Tweets

 

Web design & development Artenweb.nl